En hudteraput jag verkligen rekomenderar..

Idag har jag, mamma och min lillasyster Josse varit i strömstad. Jag var där på en  aniktsbehandling på www.marilyns.se . Från Lidköping tar det 2 h och 15 minuter med bil så anledningen till att vi åker till henne är att hon är enormt duktig.

Första gången vi var där var för 4 år sedan, då var vi på semäster där. Jag fick under den sommaren en massa problem med huden efter att sålt jordgubbar, där jag åt en hel del. Vi gick då av slumpen in i henned slong och fick hjälv. Hon gjorde en ordentlig portömning, och då menar jag verkligen att hon tömde hela ansiktet..  Jag köpte henned produkter. Exuviance och huden blev mycket bättre.

På grund av att produkterna inte fanns att köpa i LIdköping slutade jag med dem efter ett tag. Nu några år senare i sommras såg jag förjävlog ut i ansiktet igen och vi ringde henne i hopp om att hon kunde hjälpa till. hon trodde att det kunde vara att jag gått och blivit mjölkalergisk, så jag började äta laktosfria produkter och återigen använda Exuviance och nu ett halvår senare har huden blivit tusen gånger bättre. Under sommaren var huden så illa så jag nästan avstod från vissa saker.. Svårt att tänka sig nu..


Här kommer lite tips av mina erfarenheter från acne problem:

Jag har ätigt tabletter som Tetracyal och Roacutan som tillfäligt har hjälpt  men inget som hållt i sig. Har man problem med acne tror jag att det kan vara ide att prova på tetracual då det kanske kan hjälpa. Roacutan som är ett starkt läkemedel där du bör ta prover ca var 6:e vecka och grejer hjälpte inte mig ett dugg trots att dem säger att det hjälper nästan alla. Roacutanen gör något i still med att den täpper till talgkörlarna så att de inte skall kunna bildas några nya. Fortsätter din acne även efter Roacutanen är de ofta inte i talgkötlarna som problemet ligger utan något annat. Kanske någon alergi? Det finns även ett p-piller som skall vara bra för huden: Chasmin.

Det är verkligen inte lätt att få ordning på huden och de känns helt hopplöst när den är som värst, jag tycker att de är värt att åka dem där gångerna om året till Marita för att på den hjälpen.

Hoppas att detta kan vara till hjälp för någon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0