Funderingar kring utbildning..

Idag har jag haft en sådan där beslutsångestdag idag, jag vet helt enkelt inte vad jag vill göra vad gäller utbildning och jobb och allt ved det innebär. Jag läser till lärare med inriktning Idrot och hemkunskap. Anledningen till att jag vill bli lärare är att jag vill få andra att uppnå en bra hälsa och må bra i skolan. Skolan är verkligen inte lätt, i och med all press som ständigt ställs på eleverna känns det som ett självklart val att jobba som lärare. En bra lärare är verkligen A och O för en elevs skolgång.





Idag har jag varit på min praktikskola och hjälpt till, jag hade inget planerat för dagen så jag tyckte att det var lika bra att försöka göra något vettigt. Vi hade hinderbarna och stationsträning med eleverna och dem kämpade på riktigt bra!

Det som gör att jag blir osäker på läraryrket för min del är att jag stundtals faktikst är rätt så passiv och kanske mest får kolla på dem även om de under en stund kan vara roligt. Idag när dem höll på med hinderbanan och var jättetrötta kunde jag inte göra så mycket mer än att poscha på dem och det gör mig fruktansvärt rastlös.. Andra gånger när jag varit på praktiken har jag kännt att något som jag inte är hlet nöjd med och det måste vara just detta Å andra sidan är man som lärare i en haelt annan situation när man känner elverna och har gemensamma mål med dem och ständigt arbetar för att uppnå dessa. Som praktikant har jag mål med lektionen men något mer långsiktigt är det omöjligt att sätta och de är det jag tycker är de mest intressanta.

Ett annat yrke jag länge funderat på är Hudteraput, att hjälpa andra med deras hudproblem, ha egen hudvårdssalong och anordna olika engegemang är ågot jag skulle tycka vara jättekul. Denna tanke jagar mig ständigt. Hudterapututbildningen är enbart ett år så ajg känner att de kan vara bra att ah en bredare bas att stå på som lärarutbildningen och om jag sedan efter att ha jobbat några år som lärae även vill vara hudteraput så finns de en möjlighet att ta itur med de då...





Vad gör man när man vill så mycket, för mycket??

Nu har ni fått ta del av avd som rör sig i mitt huvud idag, h




Kommentarer
Postat av: Lisa

va fin den blev!! din blogg, du måste fråga hanna hue hon gjorde för att få dit kortet..vill också

2009-01-13 @ 17:36:45
URL: http://lisavernersson.blogg.se/
Postat av: Jossan

Fin blogg!!=) Ja tror du kommer passa alldeles utmärkt till lärare!!!

2009-01-13 @ 21:46:00
URL: http://zemren.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bra skrivet Elin, vet hur det är när man inte känner sig säker, men jag tror verkligen du skulle passa perfekt som lärare gumman :)

2009-01-13 @ 22:16:59
URL: http://hannahsunnerlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0