Livet är som ett löparspår..

Om lite mer än en vecka börjar skolan igen, då ska jag börja läsa Hemkunskap i 1,5 år. Var inne och tittade på schemat och Litteraturlistan och allt förut, känndes så fruktansvärt tomt toch råkigt att nästan börja om från början igen. Lära känna nytt  folk, vilket dock är jättekul men känslan att inte veta vad man har att komma till dagen därpå under ett par månader är tuff. När man lärt känna en grupp och man känner sig trygg med dem och vet vart man har dem går allt så mycket lättare.. och jag som trivs så bra med min gamla klass.. Hum jag sitter verkligen här och tycker synd om mig själv :P haha..  jaja jag ska väl inte börja deppa för detta redan, först och främst har jag en ledig vecka kvar och sedan får jag ta tag i det. allting som man kämpar för brukar bli bra, (nästan allt) så detta kommer också bli bra. Jag har ju fortfarande alla dem andra i min gamla klass nära.

För ett tag sedan när jag var ute och sprang jämnförde jag mitt liv och alla dagar med ett löp spår. Ibland går det uppför och då är det tufft att springa och sedan går de nedför och då går det lätt  och man känner sig nöjd. Andra dagar springer man på en plan yta, det flyter då på rätt okej. Så här brukar jag tänka när jag ställs inför en utmaning eller när allt inte riktigt går som jag vill, när man klarat av det man vill kommer det bli bättre eller gå läattre efter, alltså en nedförsbacke, precis som när vi springer..  Ekholm gillade höll också med om exemplet.

Idag har jag och Lisa lagar mat, det blev kycklingspett med jordnötssås och ris, jättegott! Till efterrätt gjorde vi muffins tillsammans med min lilla kusin Ellen på 2,5 år. Kvällen har tillbringats till träning på friskiss och svettis.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

hej hej! Du kommer nog klara nya kursen galant tror jag. Men det är ju alltid segt innan man är inne i det.. som du säger!

Tur att vi grejade igår för idag har jag huvudvärk. Var ute och gick förut och nu ska jag hämta ellen på dagis



Kram vi höörs!

2009-01-09 @ 11:42:05
URL: http://lisavernersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0