Hellre 300 halvbra medlemmar än 10 vm hopp.

Är så iriterad och besviken så benen skakar just nu. har precis fått höra om en tränare. En grupp jag känner skulle idag ha ett gruppmöte och prata om allt som rörde träningen. Jag och en i gruppen hade helgen innan pratat om saker och ting som skulle kunna förbättras, dessa saker tog hon upp. Dem ville tex ha mer konditionsträning, då fick de till svar: "här tränar vi teknik", kondition får ni träna själva innan passen". De tränar 5 pass grenspesifik + 3 + 1 + ett morgonträning. Ska dem då träna mer utöver detta? Helt sjukt! Den tog upp olika ideer om träning och de fick svaret "Jag har varit tränare i 20 år och tränat folk på VM, så jag kan detta".

Efter ett tag när de var mitt uppe i disskusitionen reste hon sig upp och gick och sa "jag vill inte prata med dig". Senare på kvällen mötte den största talaren tränaren i affären och hon vände ryggen om! Jag blir helt galen!!!!!

Om jag som tränare tidigare har byggt upp glada och duktiga åkare som gillar sporten och dem sedan får denna tränaren känns det helt meningslöst. Hellre har jag 300 medlemar i föreingen än 10 vm hopp.

Håller just nu på att grejar med en ide jag har fått angående detta, väldigt omfattande men om det funkar kan det vara en jättebra ide. Dock måste vi fixa något som kan träda i kraft redan om en månad så nu tjejer få vi jobba hårt för detta!

Snart kommer mamma hit, ska bli skönt! Föresten, Lagerlöf, varför kommer inte du på årsfesten? Vore jättekul om du kom och det är inte försent att anmälla sig! =)

Kramar Elin


Kommentarer
Postat av: JOSSAN

Hejje!!!



Brorsan min o hans tjej har en stor fest då. Så jag ska dit. Men annars hade jag kanske kommit. Blir de många som kommer?? Kraam

2009-04-01 @ 21:47:02
URL: http://zemren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0